Polska firma informatyczna Velis IT Systems stawia na rozwój w Azji, na Bliskim Wschodzie i w USA

udostępnij na:
1150524845_velis_innowacje

Specjalizująca się we wdrażaniu, produkcji i sprzedaży rozwiązań innowacyjnych w branży IT spółka Velis IT Systems prowadzi prace nad nowymi produktami w zakresie wirtualnej rzeczywistości, internetu rzeczy oraz czujnikowania. Ich sprzedaż za granicą ma się odbywać poprzez sieć partnerów. Rozwiązania spółki oferowane są w jedenastu krajach świata.

– Aktualnie pracujemy nad kilkoma innowacjami technologicznymi, łączymy tzw. hardware z oprogramowaniem, czyli obszary związane z wirtualną rzeczywistością, internetem rzeczy, czujnikowaniem obiektów, gości, dostawców oraz pracowników – informuje Adam Penkala, współzałożyciel spółki Velis IT Systems. – Na samym końcu chodzi o optymalizację, zmniejszenie kosztów oraz wzrost bezpieczeństwa, ale całość naszych rozwiązań skupia się na nieruchomościach komercyjnych, czyli wąskiej branży, w której chcemy się specjalizować.

Velis IT Systems jest innowacyjną firmą informatyczną specjalizującą się w obiegu informacji oraz procesach biznesowych wewnątrz i na zewnątrz firm. W ciągu ostatnich kilku lat spółka rozwinęła zaawansowaną, służącą efektywnemu zarządzaniu m.in. nieruchomością komercyjną, platformę Singu, używaną obecnie w jedenastu krajach świata.

– Od dwóch lat skupiamy się w szczególności na rozwoju na rynkach azjatyckich, w Japonii, gdzie mamy dystrybutora, a nasz partner sprzedaje poszczególne rozwiązania – wskazuje Adam Penkala. – Mamy również otwarte rynki Bliskiego Wschodu oraz Stanów Zjednoczonych. To trzy główne kierunki, jeśli chodzi o naszą długofalową strategię globalizacji. Przez kolejne pięć, sześć lat rynki te pozostaną dla nas kluczowe. Później będziemy dodawać kolejne.

Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, jak zapewnia Adam Penkala, zakłada konstruowanie bardzo prostych produktów, upraszczanie tych, które aktualnie powstają, i ich sprzedaż. Z drugiej jednak strony mają to być rozwiązania zaspokajające konkretną potrzebę związaną z obszarem nieruchomości komercyjnych.

– Wbrew pozorom na rynkach takich jak Stany Zjednoczone czy Japonia jest najmniejsze nasycenie tego typu rozwiązaniami na świecie – zauważa Adam Penkala. – Z naszej perspektywy to duża nisza, którą staramy się zagospodarować.

Na początku podstawowym modelem sprzedaży rozwiązań informatycznych spółki była bazująca na osobistych rekomendacjach i sieci niezależnych handlowców sprzedaż bezpośrednia. Obecnie jednak spółka odchodzi od tego kanału ze względu m.in. na różnice kulturowe i językowe za granicą, szczególnie na takich rynkach takich jak Japonia czy Stany Zjednoczone.

– Po kilku latach przeszliśmy na model partnerski, czyli budujemy sieć zagraniczną w różnych krajach, która dystrybuuje nasze rozwiązania bezpośrednio już na lokalnym rynku, świadcząc tam usługi doradcze i wspierające w lokalnym języku – precyzuje Adam Penkala. – Dlatego upraszczamy rozwiązania pod kątem ich funkcjonalności i użytkowania, żeby  transfer wiedzy do naszych partnerów, którzy wdrażają nasze systemy bezpośrednio u klientów końcowych, był łatwiejszy.

W skład platformy Singu wchodzą także m.in. rozwiązania do zarządzania parkami technologicznymi, inkubatorami, klastrami i centrami innowacji oraz do tworzenia wspólnej sieci współpracy takich organizacji (Singu R&D), rozwiązania dla firm dystrybucyjnych i produkcyjnych prowadzących działalność projektową zakończoną sprzedażą (Singu CRM), usprawniających pracę oraz rozdział zadań w przedsiębiorstwie (Singu BPM) oraz zarządzanie wyjazdami i flotą (Singu Car Pooling)