Koleje Mazowieckie unowocześnią tabor

udostępnij na:
flirt_koleje_mazowieckie

W latach 2018-2022 Koleje Mazowieckie zamierzają znacząco unowocześnić tabor. Spółka nabędzie 71 nowych pociągów za kwotę ponad 2 miliardów złotych.

Jak podały Koleje Mazowieckie, w latach 2017-2019 spółka planuje wycofania z eksploatacji starszych pojazdów. W zamian za nie tabor wzbogacą jednak nowoczesne zespoły trakcyjne. Plan ich zakupów prezentuje się następująco:

– do 2018 roku Koleje Mazowieckie zakupią 6 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą kursowały na trasie Warszawa-Działdowo
– do 2019 roku spółka nabędzie 10 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą obsługiwały relacje Radom-Dęblin, Radom-Skarżysko-Kamienna, Radom-Drzewica, oraz Radom-Warka
– w latach 2019-2022 Koleje Mazowieckie zakupią 55 pięcioczłonowych pociągów, które będą obsługiwały relacje leżące w obrębie Obszaru Funkcjonalnego, na które składają się Warszawa i 39 ościennych gmin. Będą to trasy Warszawa-Tłuszcz (16 pociągów, zostaną zakupione w roku 2019), Góra Kalwaria-Czachówek-Warszawa-Modlin (15 pociągów, w 2020 roku), Sochaczew-Warszawa-Celestynów (12 pociągów, w 2021 roku), Skierniewice-Warszawa-Mińsk Mazowieckie (12 pociągów, w 2022 roku)

Obecnie Koleje Mazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, biorąc pod uwagę posiadany tabor. 38% taboru stanowią pojazdy nowe, a pozostałe 62% – pojazdy zmodernizowane. W nadchodzących latach spółka zamierza utrzymać pozycję lidera w tym zakresie.