Kolejny motoryzacyjny kontrakt Portu Gdańsk

udostępnij na:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wiele wskazuje na to, że Port Gdańsk zostanie motoryzacyjnym hubem dystrybucyjnym na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Na początku roku podpisano kontrakt na transport samochodów marki Hyundai z czeskich Nosovic przez Port Gdańsk do brytyjskiego Tillbury. Kilka dni temu natomiast Sieć obiegła wiadomość o innej umowie, na mocy której do Portu Gdańsk trafiać będa samochody marki Nissan należące do Renault Nissan Alliance, z przeznaczeniem na rynki Polski, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier.

Dotychczas samochody Nissan trafiały przez Port Gdańsk na Litwę, Łotwę i na Ukrainę, oraz w 40% produkcji Nissan Motor Manufacturing United Kingdom na rynek Polski. Pozostałe auta przeznaczone na nasz rynek przyjeżdżały do Polski z Amsterdamu. Samochody Nissan kierowane do odbiorców z Czech, Słowacji i Węgier również trafiały do odbiorców docelowych z Amsterdamu. Od tej pory natomiast auta te będą przypływały do portu w Gdańsku bezpośrednio z fabryk w Japonii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Statki transportujące auta będą cumowały w polskim porcie raz w tygodniu. Według wstępnych szacunków, spowoduje do wzrost liczby samochodów transportowanych do portu o około 20 000 rocznie.

Obsługą logistyczną kontraktu zajmie się firma Adampol, która już teraz posiada swoje oddziały niemal w całej Europie, z Niemcami, Rosją, Włochami i Wielką Brytanią włącznie. Już w 2016 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. i firma Adampol podpisały list intencyjny, w którym zobowiązały się do działań na rzecz zwiększenia roli Gdańska w łańcuchu logistycznym rynku motoryzacyjnego. Jego następstwem jest m.in. inwestycja z ZMPG mająca na celu dostosowania placów składowych w taki sposób, by jednorazowo na terenie portu w Gdańsku mogło się znaleźć nawet 6000 samochodów, zaś łączny wolumen samochodów w skali roku będzie mógł wynieść nawet 100 000 pojazdów.